Kritik bir karar vermemiz gerektiğinde genellikle mevcut durum ile olası seçeneği karşılaştırırız. Bu yanlıştır. Bizim bakışımızı daraltır ve "Alternatif körlüğü"ne sürükler.
Diyelim ki, MBA yapma kararı vereceksiniz. Mevcut durumunuzda bir MBA mezunu değilsiniz. Seçeneğiniz ise MBA yapmak.
İstediğiniz MBA Programının etkileyici kataloğunda yazan ücreti 100.000 Euro olsun. İncelediğiniz MBA kataloğunda emekliliğininize kadar maaşınızda MBA yapmayanlara göre 400.000 Euro artı kazanç sağlayacağınız söyleniyor.
İçinizden bir ses 30 yıl sonrayı öngörmenin zor olduğunu söylüyor. Uygun yatırımlar ve iş fırsatları ile MBA yapmadan daha çok kazanabileceğinizi düşünüyorsunuz.
Birinci Seçenek, katalogda yazanın palavra olduğunu düşünüp MBA'den vazgeçmek, İkinci Seçenek, katalogdaki tüm yazanlardan olumlu etkilenerek MBA'e kaydolmak.
Peki başka seçenek olamaz mı? İşte "alternatif körlüğü" ile karşı karşıyayız. Farklı üniversitelerin daha ekonomik MBA programlarını araştırmak kişiyi "alternatif" körlüğünden korur.
Girişimci Yazar Rolf Dobelli'nin kaçınmanız gereken 52 davranış hatasından biri olarak gösterdiği "alternatif körlüğü"nden korunmak için tek yapmanız gereken "ya hep ya hiç" arasında farklı alternatifler olduğunu gözden kaçırmamaktır.